duminică, decembrie 07, 2008

Despre folosirea fotografiilor in mass-media



Probabil la inceput imaginile in presa erau considerate un factor care ajuta la intelegerea informatiilor transmise. Astazi, rolul fotografiilor este nu numai de a prezenta sau rezuma informatiile transmise in text, ci si de a le completa. S-a ajuns astfel la utilizarea din ce in ce mai mare a imaginii in presa scrisa.

Poate ca mass-media a inteles in sfarsit care este adevarata putere a imaginii. Vedem peste tot ziare care pun din ce in ce mai mult accent pe utilizarea fotografiilor. De ce? Cu siguranta datorita impactului pe care il au asupra receporilor. In lupta pentru castigarea numarului de cititori este nevoie de utilizarea acestora dintr-un motiv principal: pentru a atrage atentia oamenilor, adica pentru a fi vanduta "marfa".

Cred ca un adevarat jurnalist ar trebui sa se gandeasca la conceperea unui articol creat din "text + fotografie = intreg".
Vizualizam zilnic in presa scrisa imagini care surprind lucruri senzationale. Fotografii socante, dramatice, comice, vii: nasteri , nunti, divorturi, scene amoroase, scandaluri, accidente sau diferite vedete surprinse in ipostaze mai putin obisnuite sunt cateva dintre imaginile care atrag atentia oamenilor, care ating latura sensibila a acestora si care, bineinteles, contribuie la vanzarea presei uneori fara sa mai fie nevoie de completare prin mesaj scris ( "Ciao" - un bun exemplu) .


Niciun comentariu: