vineri, decembrie 26, 2008

Cum "comunica" Pendiuc cu jurnalistii


Primarul Pitestiului, Tudor Pendiuc , le-a explicat jurnalistilor la o conferinta de presa una din solutiile lui.. Incercand sa se faca inteles in ceea ce privea a doua solutie, acesta a fost surprins de operatori si postat pe site-ul www.youtube.com intr-o ipostaza mai putin placuta... Se pare ca unul dintre cei care au obtinut aceste imagini a vrut sa le impartaseasca si cu ceilalti. Filmuletul poate fi urmarit integral la adresa : http://www.youtube.com/watch?v=isvp63HVoQg
Mai sus si mai jos doua secvente.


joi, decembrie 11, 2008

La cumparaturi cu mic si MARE


Toti oamenii adora sa faca cumparaturi, dar si sa se plimbe..In fond, de ce sa nu imbinam utilul cu placutul?! Indiferent de varsta pe care o avem ne putem relaxa in orice hypermarket! Chiar daca ne aflam in perioada de ciza economica, romanii profita de fiecare moment liber si iau cu asalt hypermarketurile. Cei norocosi pleaca incarcati de acolo, iar cei visatori se multumesc cu "peisajul". Cu siguranta este placut pentru cei mici sa mearga cat mai des intr-o "plimbare de vis" sau, de ce nu, sa aiba chiar ocazia sa se joace cu jucariile expuse. Cei batrani, incearca sa afle cat mai multe despre noile produse care pe "vremea lor" nu existau si sa uite de pensiile mici, profitand si de o plimbarica la temperatura placuta din hypermarket in perioada friguroasa a iernii. Toate bune si frumoase pentru cei ce doresc sa se plimbe.."Pana la urma tot ce e gratis e bun", nu asa gandeste romanul? Insa cei ce doresc sa cumpere in adevaratul sens al cuvantului nu sunt prea incantati de aglomeratia creata de cei visatori...





marți, decembrie 09, 2008

Un brad mai "sarac" in Piata Vasile Milea


Daca in anii precedenti am avut parte in Piata Vasile Milea de brazi care ne furau privirea gratie modului placut in care erau impodobiti, anul acesta avem parte de un brad care ne atrage atentia doar pentru a putea face o diferenta intre cel de anul acesta si cel de anul trecut... Probabil tot criza financiara este cauza.. Daca simtitm sau nu spiritul Craciunului la vederea acestui brad, decide fiecare persoana in parte..Fotografia nu mai are nevoie de alte comentarii..

Criza financiara a oamenilor "de strada"


Criza financiara care a lovit inteaga planeta se face simtita si in mainile si buzunarele oamenilor "de strada" din Pitesti...Poate ca este vorba si despre venirea frigului ... Problema este una fara precedent: criza financiara este resimtita profund in randul oamenilor care "muncesc" pe strada, indiferent de statutul lor... Cersetorii, oamenii care asteapta nerabdatori sa-ti spuna cate kg ai in plus sau in minus, "doamnele" cu fuste lungi care doresc sa iti prezica viitorul, sau chiar maicutele care strang bani pentru " iertarea pacatelor" incearca din rasputeri sa castige un banut si sa depaseasca situatia fara probleme.. Lucru care nu ne surprinde, stiind ca romanii dau dovada de un optimism iesit din comun...



Dupa blocurile gri, curatenia este.....un ideal


Uitandu-ne in spatele blocurilor din Pitesti (uneori chiar si in fata lor) si nu numai nu putem decat sa ajungem la concluzia ca pitestenii si romanii , in general , nu sunt deloc deranjati de imaginile socante pe care le vad zi de zi in jurul locuintelor lor. Probabil este mult mai lejer sa arunci gunoiul pe geam , decat sa te "obosesti" sa il duci acolo unde ii e locul..Sau poate ca unii dintre locuitorii "faimoasei" tari Romania cred ca locul lor este..printre gunoaie!





duminică, decembrie 07, 2008

Despre folosirea fotografiilor in mass-media



Probabil la inceput imaginile in presa erau considerate un factor care ajuta la intelegerea informatiilor transmise. Astazi, rolul fotografiilor este nu numai de a prezenta sau rezuma informatiile transmise in text, ci si de a le completa. S-a ajuns astfel la utilizarea din ce in ce mai mare a imaginii in presa scrisa.

Poate ca mass-media a inteles in sfarsit care este adevarata putere a imaginii. Vedem peste tot ziare care pun din ce in ce mai mult accent pe utilizarea fotografiilor. De ce? Cu siguranta datorita impactului pe care il au asupra receporilor. In lupta pentru castigarea numarului de cititori este nevoie de utilizarea acestora dintr-un motiv principal: pentru a atrage atentia oamenilor, adica pentru a fi vanduta "marfa".

Cred ca un adevarat jurnalist ar trebui sa se gandeasca la conceperea unui articol creat din "text + fotografie = intreg".
Vizualizam zilnic in presa scrisa imagini care surprind lucruri senzationale. Fotografii socante, dramatice, comice, vii: nasteri , nunti, divorturi, scene amoroase, scandaluri, accidente sau diferite vedete surprinse in ipostaze mai putin obisnuite sunt cateva dintre imaginile care atrag atentia oamenilor, care ating latura sensibila a acestora si care, bineinteles, contribuie la vanzarea presei uneori fara sa mai fie nevoie de completare prin mesaj scris ( "Ciao" - un bun exemplu) .